Czy wiesz, że poza wzrokiem to węch odgrywa największą rolę przy podejmowaniu decyzji zakupowej?

Jeżeli jesteś właścicielem sklepu, lokalu gastronomicznego czy też innego obiektu nastawionego na sprzedaż towarów i usług, z pewnością dbasz na co dzień o aspekt wizualny miejsca, w którym prowadzisz swoją działalność. I słusznie, bowiem wzrok jest jednym z dwóch zmysłów, które w największym stopniu oddziałują na podejmowanie decyzji zakupowych.

Czy zdajesz sobie sprawę, który ze zmysłów jako drugi odgrywa kolosalną rolę w budowaniu zadowolenia klientów? Jest to zmysł zapachu, który przez wielu specjalistów od marketingu traktowany jest po macoszemu. A tymczasem badania pokazują, że aż 75% ludzkich emocji każdego dnia determinowanych jest właśnie przez otaczające nas aromaty. Dlatego warto zainteresować się innowacyjnym i niezwykle skutecznym rozwiązaniem, jakim jest marketing zapachowy.

Doceń siłę zapachu!

Specjaliści z zakresu aromamarketingu podkreślają, że zapach jest tym elementem otaczającej nas rzeczywistości, który wymyka się racjonalnemu postrzeganiu i przemawia bezpośrednio do naszej podświadomości. Dlatego tam, gdzie nie jesteśmy w stanie już nic więcej zdziałać za pomocą walorów wizualnych czy też bodźców dźwiękowych, warto postawić na siłę odpowiedniego aromatu. Zapachy mają również tę przewagę nad innymi formami marketingu, że nie sposób się od nich odciąć – natarczywe reklamy radiowe czy też telewizyjne można po prostu wyłączyć, zaś zapach, jaki odczuwamy w danym miejscu, utrwala się w naszej pamięci i buduje pozytywne wspomnienia.

Zbuduj pozytywne postrzeganie swojej marki

Odpowiednio dobrany aromat, jaki uwalniany jest w Twoim sklepie, restauracji, hotelu, salonie samochodowym czy też innym lokalu handlowo-usługowym pomaga zbudować atmosferę prestiżu i unikatowości, którą z pewnością docenią Twoim klienci. Rzetelne badania dowiodły, że aromamarketing zmienia postrzeganie sprzedawanych towarów i usług – zdecydowana większość kupujących postrzega je jako bardziej luksusowe i lepszej jakości. Oprócz tego klienci zdecydowanie częściej wracają do miejsc, z którymi łączą je dobre wspomnienia w postaci przyjemnych, zapadających w pamięć woni. Obecnie marketing zapachowy stosowany jest przez wiele prestiżowych, ekskluzywnych marek z wielu branży, lecz należy pamiętać o tym, że w przypadku tej gałęzi marketingu występuje zależność w dwie strony – Twój lokal będzie postrzegany jako luksusowy.

Zadbaj o przyjemną atmosferę

Zapach jest jednym z czynników, które w największym stopniu oddziałują na ludzkie samopoczucie oraz dobry nastrój. Sięgnięcie po skrojone na miarę zapachy w formie aromamarketingu sprawia, że znacznie poprawia się atmosfera w miejscu, w którym są one rozpylane. Zarówno klienci, jak i sprzedawcy wykazują postawę bardziej otwartą, a oprócz tego zwiększa się ich skłonność do kontaktu ze sprzedawanymi produktami. Dobrany przez profesjonalistów aromat sprawi, że znacząco spadnie poziom stresu u osób odwiedzających Twój lokal, co przełoży się z pewnością na ich ponowne odwiedziny w przyszłości. Ponadto marketing zapachowy bywa bardzo pomocny w miejscach, gdzie przy dużym ruchu tworzą się kolejki. Starannie wyselekcjonowane wonie sprawią, że konsumenci będą znacznie mniej poirytowani i chętniej podejmą decyzję o zakupie.

Marketing zapachowy to potężne narzędzie, po które warto sięgnąć, budując pozycję Twojej firmy. Jeśli docenisz znaczenie przyjemnych aromatów w kreowaniu atmosfery sprzyjającej zakupom, z pewnością szybko zauważysz pierwsze pozytywne efekty w postaci zwiększonych obrotów i wzrostu wskaźnika ponownych zakupów u Twoich klientów.

Inspiracja: Aromaemka.pl – Marketing Zapachowy

0 Komentarzy

Jaka jest Twoja opinia? zostaw swój komentarz